به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، مهراب رحیمی گفت: بخشی از بلوکهای دیوار نگهدارنده خاک مسلح این سازه حدود یک هفته پیش به دلیل فرسودگی بلوکهای بتنی و فشارجانبی ناشی از تردد زیاد وسایط نقلیه از جمله تردد زیاد خودروهای سنگین شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری و همچنین سایرشرکتهای بزرگ، فرو ریخت.
وی گفت: پس از اطلاع از این موضوع بلا فاصله بازدید کارشناسان این اداره انجام و پس از بررسیهای ایمنی، اقدامات اولیه در جهت ترمیم این سازه آغاز شد.
وی افزود: همچنین باتوجه به اهمیت پل روگذر برومی به منظور تردد وسایط نقلیه، تمهیدات لازم برای عبور و مرور کاربران همزمان با فعالیت کارگران انجام شد.
رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز گفت: در ابتدا کاربران جادهای نگرانی زیادی برای تردد از روی این سازه داشتند و همین امر حساسیت ما را برای سرعت بخشیدن به کار ترمیم پل بیشتر کرد.
رحیمی درخصوص اعتبارات مورد نیاز ترمیم و مقام سازی دیوار ضامن پل برومی گفت: اگرچه منابع مالی مناسب و پیش بینی شدهای را در چنین شرایطی در اختیار نداریم ولی به دلیل اهمیت موضوع برای بازسازی آن پیمانکاری را مشخص کرده تا اقدامات بازسازی را به سرعت انجام دهیم.
وی بین کرد: نقاط دیگری از این سازه نیز نیازمند ترمیم است و باتوجه به شرایط کنونی برنامههای جدی برای ترمیم و بازسازی این نقاط در دستور کار قرار داده ایم.
رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز ادامه داد: برای ترمیم نقاط آسیب دیده این سازه حدود ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیازاست.
وی بیان کرد: چنین اتفاقاتی غیرقابل پیشبینی بوده و همین امر باعث شده اعتبارات مورد نیاز آن از محل اعتبارات نگهداری راه و ابنیه فنی تامین شده است.
رحیمی تصریح کرد: بررسی وضعیت سازه پلها، جادهها و ابنیه فنی راههای شهرستان اهواز به صورت مستمر توسط کارشناسان این اداره انجام میشود اما اعتبارات به اندازهای نیست که بتوانیم به یکباره نقاط فرسوده را ترمیم کنیم.
وی ادامه داد: احداث ۱۰ کیلومتر جاده در روستاهای غیزانیه یکی دیگر از اقدامات موثر ما برای برقراری ارتباط بین روستاهای این منطقه با یکدیگر و جاده اصلی اهواز- سربندر بود که برای این پروژه ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل راههای روستایی تامین شد.
رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز گفت: روستائیان این منطقه درسالهای گذشته به دلیل خاکی بودن این مسیرمشکلات عمدهای داشتند که در زمان حاضر با احداث این جاده بخش عمدهای از مشکلات تردد آنها برطرف شده است.
وی تصریح کرد: یکی ازخواستههای ما از مسئولان استان بخصوص شرکتهای نفت و ملی حفاری این است که تعامل بیشتری با ما داشته باشند چرا که تردد فراوان دستگاههای سنگین نگهداری سازهها و جادهها را برای ما دشوار کرده است.
پل برومی در محور اهواز - سربندر واقع شده است و متصل کننده اهواز به شهرهای شرقی و شمال شرق خوزستان و استانهای فارس، کهگلویه و بویر احمد ، چهارمحال بختیاری ، بوشهر و اصفهان است.
این پل بزرگ و ترانزیتی بیش از ۱۰ سال قدمت دارد که با وجود اینکه مدت زیادی از عمر این پل نمیگذرد اما به دلیل تردد بسیار زیاد وسایط نقلیه سبک، نیمه سنگین ، سنگین و کامیونهای حمل مواد سوختنی از روی آن و با وجود استحکام کم و بتنی نبودن آن این روزها شاهد تخریب این پل هستیم.
نظر شما